Commune (2014)

Goat

Sub Pop

15.10.2014 | Rituální kázání Kozího velekněze za doprovodu maskované švédské skupiny a jeho intenzivní, tranzovní účinky jsme mohli na vlastní kůži pocítit letos v létě na festivalu Colours of Ostrava. Pro spoustu návštěvníků se stal koncert zasvěcením do hlubin psychedelie, natolik rytmicky divoce a doslova halucinogenně to na ně švédská skupina vybalila.

Okolo The Goat je vůbec od samého začátku spousta otázek. Předně, mystifikační příběh o tom, jak jim jediným byla svěřena šamanská hudba tajemného voodoo kultu z vesnice Korpolombolo ležící na severu dnešního Švédska. A že jsou povinni tento kult nejen udržovat, ale také šířit světem. Divné, ale proč ne. Střemhlavá srážka afrobeatu Fely Kutiho s krautrockem, Funkadelic, pákistánskou bhangrou, Black Sabbath a západoafrickým pouštním blues působila drze, až neskutečně. Když Goat před dvěma lety vydali příznačně pojmenované album World Music, posluchače přepadla posedlost neznámým úkazem i zvědavost, jak  zní naživo. The Goat na světovém turné, ale i v Ostravě nicméně bez mrknutí oka a s plným nasazením předvedli, že svůj tajemný rituál dokážou odehrát tak, jak jsme slyšeli na albu. A do třetice pochybnost - jak se jim  podaří na takový úspěch a nevídanou hudební kreativitu navázat skupinu obestírá pořád. Hudební fúze Kozího velekněze na své psychedelii ale nic neztratila, zpěvačky dokonce ječí ještě strašidelněji a skupinu více zajímá i pouštní blues - uhrančivá skladba Gathering of Ancient Tribes nebo úvodní Talk To God.

Album vydané na americkém labelu Sub Pop znovu pohltí neúprosným a originálním zvukem. Vítejte na shromáždění středověkého švédského voodoo kmene s hlavním smyslem života: stát se pozitivní silou v neustálém vytváření evoluce.

Sub Pop