Supernatural Love (2016)

Sidestepper

Real World

12.07.2016 | Britský producent Richard Blair aka Sidestepper patří k průkopníkům zasnubování latinskoamerikých stylů s elektronikou. Po dlouhých letech strávených v Kolumbii však došel k přesvědčení, že cumbia a salsa se v plné síle projeví spíš s podporou akustických nástrojů, takže na novém albu elektrobeaty výrazně ztlumil.

Znalcům asi není nutné dlouze vykládat o Blairově zásluze s uvedením elektrocumbie na globální taneční scénu, rovnou však zdůrazněme: nebýt produkce alba  zpěvačky Toto la Momposiny, s latinsko-americkou hudbou by možná nikdy nepřišel do styku. S kolumbijskou divou se v roce 1992 setkali ve studiu Real World Petera Gabriela, kde Blair už tři roky působil. Gabriel mu dokonce nabídl pozici hlavního zvukového inženýra, Blair zasažený neznámými  infekčními rytmy ale prestižní práci odmítl a odcestoval do Kolumbie. Prý na pár týdnů, nakonec  zůstal tři roky a v hlavním městě Bogotě produkoval alba místních hudebníků.

Po návratu do Londýna založil s kolumbijským zpěvákem a kytaristou Ivánem Benavides projekt Sidestepper. Zatímco bristolská elektronická scéna na čele s Massive Atack míchala drum´n´bass s dubem, reggae a funky, Sidestepper vytvářeli neméně dravý taneční mix elektroniky s Latinou. Přivedli na svět nový druh tanečního šílenství: elektrocumbii, kterou se za čas inspirovala mladá generace kolumbijských skupin.

Na albu Supernatural Love pracoval Blair šest let se skupinou kolumbijských hudebníků a zpěvačkou Erikou Mufioz a název má zdůraznit jeho proměnu v elektroasketu.  Trochu o novém směru ale pochyboval: "Věděl jsem, že se pohybuji na opravdu tenké hranici. Toužil jsem po jemnějším akustičtějším zvuku a zároveň nechtěl ztratit věrné fanoušky očekávající starého Sidesteppera."

Poprvé ve své kariéře zpívající Blair to vyřešil kompromisem: flétny, perkuse, drnkací  kalimba, kytary, bubny a sborové hlasy na africký nebo gospelový způsob  podkresluje pouze decentní dub a basové linky vycházejí z analogového syntezátoru.

(pro Vltavu)

Real World

Odkaz na Myspace.com" target="_blank">WWW odkaz