Il Mese Del Rosario (2016)

Flo

Agualoca

09.10.2016 | Italská zpěvačka má v hlase neuvěřitelné emoce. Dokáže být sladká, naštvaná, hořce smutná i hříšná. Inu nezapře v sobě Italku. Chvíli milující, chvíli dryáčnici. Vždy v dokonalé rovnováze mezi soucitem a rozčarováním, touhou a odevzdáním.

V italské hudbě vždycky záleží na tom odkud pocházíte. Zdaleka něco jiného se hraje na Sicílii, na jihu v Salentu nebo v Neapoli, městě karnevalů a písní tamuriata. Zpěvačka a herečka Floriana Cangiano, zkráceně pro všechny Flo, zůstává Neapoli věrná, za inspiraci si však dojela až k Středozemnímu moři, na Kapverdy  a pomyslně i do Paříže. Ve skladbě Bellissima Presenza pak na chvíli připomíná francouzskou zpěvačku ZAZ, ale spoléhat na to se nedá, protože Flo se na druhém albu ponořila také do velmi temných, až baladických písní.

Flo, dokonale využívá prostředí, hudební nabídky své země i vrozeného italského temperamentu a schopnosti zpívat o lásce a milostných trablech z pohledu ženy. S  tím, že ani na vteřinu nikomu nedává příležitost označit ji za feministku. Ostatně i z toho důvodu, že si z podobných věcí dokáže dělat srandu, i když hodně protaženou černým humorem. Jak sama tvrdí: i ve Felliniho filmech se přece smrt podává humorným způsobem.

Od roku 1995 studovala operní zpěv a o několik let později modernější hudbu, čerpající z tradičních kořenů. Spolupracovala s vynikajícím italským jazzmanem a písničkářem Danielem Sepe a hrála ve filmech i avantgardních divadelních hrách.  Debutovala albem D’amore e di altre cose irreversibili , které se v roce 2014 stalo velkou senzací na scéně world music.

Mezi své vlivy počítá třeba Cesarii Evora z Kapverd nebo Billie Holiday. Na albu vzdala ale hold svému největšímu vzoru - už nežijící legendární sicilské zpěvačce a ikoně italské hudby Rose Balistreri.  Flo k tomu ve skladbě Bottana di to ma stačil jen rámový buben a vlastní, do utrpení přecházející hlas.

Agualoca