Big Brothers (2018)

Winston McAnuff & Fixi

Chapter Two Records

18.08.2019 | Rastafarián z Jamajky a zapomene na reggae? Nejvděčnější hudbu, pokud se chcete zavděčit všem lidem dobré vůle?

Trochu divné, ne však pro ty, kteří „dva bratry“ znají z minula: Winston McAnuff aka Electric Dread z Jamajky s francouzským akordeonistou a producentem François-Xavierem Bossardem aka Fixim by pro chytlavou melodii šli třeba na konec světa, jen aby ji mohli zasadit do taneční směsi popu, kubánské hudby, afrobeatu, písní maloya z ostrova Réunion a hip hopu, kdy reggae vnímáme spíš jako postoj nebo návod k šíření lásky a humanismu - „nechte nás chopit se svého štěstí a respektujte ho“.

Idea alba  vznikla během silvestrovské party v roce 2015: Winston s Fixim přijeli do uprchlického tábora Džungle ve francouzském Calais a navzdory tísnivé atmosféře oslavili s místními příchod Nového roku tancem. Skladbu Crying For Love prý Winston napsal na kraji útesu v Doveru a věnoval ji všem, kteří po cestě riskovali život v naději, že najdou lepší svět. A Big Brother  je smutné konstatování, že Facebook a Google dnes pro mnoho lidí představuje jediné prostředí, kde nacházejí přátele. Rastafarián z Jamajky a zapomene na reggae? Nejvděčnější hudbu, pokud se chcete zavděčit všem lidem dobré vůle...pardon, sluníčkářům? Trochu divné, ne však pro ty, kteří "dva bratry" znají z minula: jednašedesátiletý Electric Dread s francouzským akordeonistou a producentem François-Xavierem Bossardem aka Fixim by pro chytlavou melodii šli třeba na konec světa, jen aby ji mohli zasadit do taneční směsi popu, kubánské hudby, afrobeatu, písní maloya z ostrova Réunion a hip hopu, kdy reggae vnímáme spíš jako postoj. Návod k šíření lásky a humanismu.  Ostatně, idea alba vznikla během silvestrovské party v roce 2015: Winston s Fixim přijeli do uprchlického tábora Džungle ve francouzském Calais a navzdory tísnivé atmosféře, oslavili s místními příchod Nového roku tancem. Skladbu Crying For Love napsal prý Winston na kraji útesu v Doveru a věnoval ji všem, kteří po cestě riskovali život v naději, že najdou lepší svět.

Velký bratr je to co si myslíte, když myslíte na Orwela: ve skladbě Big Brothers  je však nevyžádaná sledovačka konfrontována s Facebookem a Googlem, pro mnoho lidí, jak v rytmu kubánské salsy zpívá Winston, dnes jediným prostředím, kde nacházejí přátele. A v If You Want It So Bad vyzývá: nechte nás chopit se svého štěstí a respektujte ho. Mezi vrcholy alba ale určitě patří milostné písně, možná jedny z nejlepších, jaké dvojice napsala.

Chapter Two Records